KONTAKT

PSP w Branwi

Branew Szlachecka 19

23 - 304 Dzwola

tel. 15 875 22 46

e-mail. szpbranew@wp.pl

Dzisiaj jest

niedziela,
09 sierpnia 2020

(222. dzień roku)

Licznik

Liczba wyświetleń strony:
232

Wyszukiwanie

Czy w wakacje dzieci powinny odpocząć od technologii i internetu?

 

Wakacje to czas, w którym uczniowie mogą odpocząć od obowiązków szkolnych i zajmować się tym, co sprawia im przyjemność. Tradycyjnie była to zabawa na świeżym powietrzu, kolonie z rówieśnikami, wyjazdy z rodziną, czy wypady do kina. W dzisiejszych czasach młodzież równie chętnie spędza czas online - grając w gry, rozmawiając ze znajomymi przez komunikatory czy oglądając ulubionych twórców internetowych. Przed pandemią, uczniowie spędzali online średnio od 2 do 4 godzin dziennie[1] - ze względu na zdalną edukację ten czas jeszcze bardziej się wydłużył. Czy to oznacza, że wakacje to dobry moment na zrobienie sobie całkowitej przerwy od technologii i internetu? Internet to część naszej codzienności - korzystamy z niego do zdobywania wiedzy, pozostawania w kontakcie ze znajomymi, czy wybieramy go jako formę rozrywki. Światy online i offline wzajemnie się przenikają - dzieje się tak na przykład, kiedy używamy wirtualnej mapy podczas zwiedzania lub korzystamy z wyszukiwarki, aby znaleźć przepis na obiad. Całkowity zakaz korzystania z urządzeń cyfrowych nie zawsze jest więc najlepszym rozwiązaniem. Warto się natomiast zastanowić, czy korzystamy z technologii we właściwy sposób. W zrównoważonym korzystaniu z urządzeń cyfrowych chodzi zarówno o ilość czasu spędzanego przed ekranem, jak i o to na co ten czas przeznaczamy. Warto zapoznać się z materiałami edukacyjnymi, które mogą pomóc pogłębić wiedzę o zrównoważonym korzystaniu z internetu, oraz z takimi, które mogą stanowić inspirację do wartościowego sposobu korzystania z technologii, będąc jednocześnie rozrywką dla całej rodziny. 

Jak uczyć dzieci korzystania z technologii w zrównoważony sposób?

Wakacje to świetny czas, by pogłębić wiedzę o tym, jak dzieci mogą spędzać czas w sieci bezpiecznie i pożytecznie - czyli jak osiągnąć dobrostan cyfrowy. Prezentujemy poradnik o dobrostanie cyfrowym oraz webinary dla rodziców i nauczycieli, które pomogą zapoznać się z tym tematem. Równowaga cyfrowa lub inaczej dobrostan cyfrowy (ang. digital wellbeing) to stan, w którym czujemy, że sposób korzystania z technologii wpływa na nas pozytywnie. O zrównoważonym korzystaniu z technologii warto rozmawiać także z dziećmi. Kiedy kupić dziecku pierwszy smartfon? Jak szukać pozytywnych treści w internecie? Jak mądrze i odpowiedzialnie korzystać z mediów społecznościowych? Jak ustalić reguły grania w gry komputerowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w Poradniku dla rodzin o dobrostanie cyfrowym stworzonym przez Fundację Szkoła z Klasą i Google w ramach programu edukacyjnego Asy Internetu. Więcej na temat dobrostanu cyfrowego z perspektywy rodziców można dowiedzieć się z cyklu webinarów Rady Rodziców Asów Internetu.

Edukacja i rozrywka dla całej rodziny

W internecie znajduje się wiele materiałów edukacyjnych, które mogą okazać się ciekawą formą rozrywki na wakacje dla całej rodziny. Warto zapoznać się z wybranymi narzędziami edukacyjnymi, dzięki którym dzieci mogą pogłębiać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania oraz świetnie się przy tym bawić. Gra przygodowa InterlandiaInterlandia to pełna przygód gra online, dzięki której można poznać w praktyce podstawowe zasady bezpiecznego udziału w społeczności internetowej. Góra Uważności, Rzeka Rzeczywistości, Wieża Skarbów i  Kraina Życzliwości to krainy, w których czekają na graczy różne wyzwania związane z bezpieczeństwem w sieci. Uczniowie dowiadują się m.in. jak bezpiecznie udostępniać treści w sieci, rozpoznawać oszustwa internetowe, tworzyć silne hasła oraz jak być uprzejmym wobec innych internautów.

a_google-asy_graf1.jpg

Fragment gry przygodowej Interlandia, dzięki której nauka zasad bezpieczeństwa w internecie to interaktywna zabawa

Warto wypróbować nowe sposoby na poznawanie przyrody z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce Google w telefonie nazwę zwierzęcia, a następnie kliknąć w „Wyświetl w 3D”. Kilka dostępnych zwierzaków to: tygrys, panda, koza, gepard, kot, rekin, żółw, pies, jeż czy niedźwiedź. Zabawa dla dzieci i masa fajnych zdjęć gwarantowana.

Zwiedzanie świata z Wędrówkami w Google Maps Ta funkcja w Mapach Google to gwarantowana rozrywka dla małych i większych odkrywców - Wędrówki w Mapach Google pozwalają zwiedzać świat nie ruszając się z kanapy. Poczuj się jak Indiana Jones i wyrusz na wyprawę w najodleglejsze miejsca. Warto wybrać się w podróż na Mont Blanc, zwiedzić WenecjęPark Narodowy Gombe czy Petrę.

a_google-asy_graf3.jpg

Zwiedzanie Petry w Jordanii w Street ViewQuickDraw - interpretacja rysunków przez sztuczną inteligencję Kalambury ze sztuczną inteligencją to świetna zabawa, nie tylko dla najmłodszych. W Quick, Draw! można stworzyć szybkie rysunki na zadane tematy, a algorytm oparty na uczeniu maszynowym próbuje znaleźć więcej niż jedną różnicę między samochodem a kwadratem. To narzędzie dostępne jest wyłącznie w języku angielski

 

YouTube Kids - edukacja i zabawa dla najmłodszych Oglądanie filmów w internecie nie powinno się kojarzyć z zabijaniem czasu - poza aspektem rozrywkowym, może być także rozwijające. Jak pozwolić dzieciom ciekawie spędzić czas w domu, zachęcając je do uczenia się nowych rzeczy i rozwijania swoich zainteresowań? Jak upewnić się, że odkrywane przez dzieci treści są bezpieczne? Z pomocą może przyjść aplikacja YouTube Kids. To bogactwo treści dla najmłodszych, dzięki którym dzieci mogą dowiedzieć się jak zrobić śpiewający balonjak narysować sówkę, obejrzą jak się bawi świnka Peppa lub posłuchają Ani z Zielonego Wzgórza. Polską wersję aplikacji możecie pobrać za darmo z Google Play i App Store. YouTube Kids działa na każdym urządzeniu – telefonie, tablecie, konsoli i telewizorze Smart TV.

  

 

INFORMACJA O PPP

15-05-2020r

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna powróciła do pracy stacjonarnej, nadal można korzystać z porad telefonicznych w godzinach pracy poradni

tel: 158724041 lub 782498473 

 Sekretariat Poradni czynny jest w godzinach 7.00-15.00  

W ZWIĄZKU ZE WZNOWIENIEM PRACY PORADNI PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PROCEDURAMI DIAGNOZY.  

Procedury postępowania około diagnostycznego 

w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej 

w Janowie Lubelskim 

WSZELKIE DOKUMENTY PROSIMY DOSTARCZYĆ OSOBIŚCIE (LUB POCZTĄ) I  POZOSTAWIĆ W SKRZYNCE PODAWCZEJ W PORADNI (I PIĘTRO).  

PRZYJMUJEMY WYŁĄCZNIE KLIENTÓW UMÓWIONYCH TELEFONICZNIE.  

PROCEDURY POSTĘPOWANIA DIAGNOSTYCZNEGO W PPP W JANOWIE LUBELSKIM:
 

  1. Wnioski o diagnozę, wydanie orzeczenia, opinii itp. można pobrać ze strony internetowej 

http://www.pppjanow.szkolnastrona.pl/p,12,druki-do-pobrania) lub wypełnić osobiście przy wejściu do poradni (I piętro), gdzie znajdują się wypełnione wzory druków. 

  1. Składne wnioski będą rozpatrywane przez zespół diagnostyczny po kątem zasadności, pilności i konieczności itp., a wnioskodawca będzie telefonicznie informowany o terminie wizyty.

  2. Pierwszeństwo mają wnioski dotyczące orzeczeń, opinii WWR, odroczenia obowiązku szkolnego lub inne - zgodnie z analizą specjalistów poradni.

  3. Na diagnozę przyjmowane są osoby zdrowe, nie objęte kwarantanną, nadzorem epidemicznym. Ponadto należy zrezygnować z wizyty, jeżeli w domu przybywa ktoś na kwarantannie, izolacji lub z objawami chorobowymi.

  4. Należy telefonicznie powiadomić sekretariat poradni o zmianie terminu wizyty.

  5. Na wizytę powinien zgłosić się tylko jeden rodzic/ opiekun wraz z diagnozowanym dzieckiem.

  6. Osobom wchodzącym do poradni może być dokonany pomiar temperatury za pomocą termometru bezdotykowego.

  7. Badany i rodzic mają obowiązek posiadać własną maseczkę i rękawiczki jednorazowe.

  8. Przed wejściem do poradni rodzic i dziecko są zobowiązani do dokładnego zdezynfekowania rąk płynem dezynfekującym znajdującym się przy wejściu do poradni.

  9. Do poradni zabrania się wnoszenia zbędnych przedmiotów, typu: zabawki, przybory szkolne, książki, żywność czy napoje.

  10. Diagnozowane dziecko pozostaje ze specjalistą w gabinecie. Dopuszczalna jest obecność rodzica w przypadku dzieci małych, niepełnosprawnych, niesamodzielnych, wymagających bezpośredniej obecności rodzica.

  11. Diagnosta zobowiązuje się do zachowania bezpiecznej odległości na tyle, na ile pozwalają warunki przeprowadzenia badania.

  12. Wywiad, omówienie wyników badania z rodzicami prowadzone telefonicznie lub online.

  13. Nie zastosowanie się do zaleceń skutkuje rezygnacją z udzielanej przez poradnię pomocy.

 

CZEGO DORASTAJĄCE DZIECI POTRZEBUJĄ OD RODZICÓW?

11-05-2020r.

Dorastające dzieci potrzebują naszej dyskretnej obecności, dostępności i gotowości do udzielenia im pomocy. Wierzą, że w porę zareagujemy, gdy dzieje się coś niedobrego i znajdziemy sposób, aby rozwiązać problem. Chcą widzieć w nas swoich sojuszników, na których mogą liczyć w trudnych momentach. Czego więc potrzebują od nas nasze dzieci:

Poczucia więzi i przynależności do rodziny. Chcą czuć, że są kochane, rozumiane i mogą liczyć na wsparcie rodziców. Potrzebują naszego szacunku, przyjaznej atmosfery w domu - poczucia bezpieczeństwa.

Poczucia własnej wartości. Chcą, aby doceniać ich wysiłki w osiąganiu sukcesów oraz chcą mieć pewność, że nie zostaną przez nas skrytykowane i odrzucone, gdy coś się nie uda.

Wiarygodności. Chcą mieć pewność, że zachowujemy się tak jak mówimy, ale także, że potrafimy przyznać się do własnych słabości, niewiedzy i błędów.

Sprawiedliwego traktowania. Przekonania, że rodzice w niejasnej sytuacji zareagują w oparciu o wnikliwe rozpatrzenie sprawy.

Stanowczości w ważnych sprawach. Potrzebują jasno określonych reguł i konsekwencji w ich przestrzeganiu.

Poszanowania intymności i dyskrecji. Chcą mieć pewność, że granice ich prywatności są przez nas respektowane.

WSPIERANIE I MOTYWOWANIE DZIECKA DO NAUKI W DOMU

Dostrzegaj sukcesy i starania dziecka. Omawiając jego pracę, najpierw podkreśl dobre strony, wskazując nad czym mogło by jeszcze popracować. Czasami powstrzymaj się z oceną, zachęcaj do samooceny: „Nie jesteś zadowolony z efektów swojej pracy? Czy jest coś, co chciałbyś poprawić?”

 

 Gdy dziecko popadanie w kłopoty pamiętaj, że przede wszystkim to on ma problem. Zamiast krytykować i oceniać – dodaj mu otuchy: „Matematyki można się nauczyć, wierzę, że ty to potrafisz” i zachęcaj je do wyciągnięcia własnych wniosków: „Jak myślisz, dlaczego Ci nie poszło na tym sprawdzianie? Z czym masz kłopot? Czego potrzebujesz, żeby sobie z tym poradzić?”

 

Rozmawiaj z dzieckiem o jego zainteresowaniach, celach i planach na przyszłość. Zadawaj pytania, które skłaniają do zastanowienia się nad znaczeniem wykształcenia: „Dlaczego wybierasz właśnie tę szkołę? Jakie możesz mieć korzyści jeśli ją skończysz? W jaki sposób zamierzasz osiągnąć swój cel np. zostać informatykiem? Co dla Ciebie w życiu jest ważne?”.

 

Wdrażaj dziecko do systematyczności, postaraj się, by dziecko rozwiązywało zadanie domowe w dniu kiedy zostało zadane. Czasem dziecko po prostu nie wie, w jaki sposób zabrać się do pracy. Kiedy trzeba zrobić wiele rzeczy, wówczas naprawdę można się pogubić i zniechęcić. Podpowiedzmy dziecku, co może zrobić, aby wykorzystać czas przeznaczany na naukę w sposób jak najbardziej efektywny. Dziecko zachęcone do systematyczności samo szybko zauważy, że przyswajanie wiedzy stopniowo i małymi partiami zajmuje stosunkowo niewiele czasu i nie wymaga zbyt dużego wysiłku.

 

 Pomagaj dziecku w odrabianiu lekcji i pokonywaniu trudności – nie oznacza to jednak, że masz wykonać zadanie za dziecko! Pomóż mu zrozumieć polecenie, zaplanujcie poszczególne etapy niezbędne do wykonania zadania, w razie potrzeby udziel wskazówek. Rodzic powinien cały czas dopingować i towarzyszyć dziecku w procesie nauczania.  Ważne jest to, by zachęcał je do tego, by robiło więcej niż się od niego wymaga. Jeśli widzimy, że „zaskoczyło”, niech rozwiąże jeszcze jeden przykład czy zadanie. Pomoże mu to nie tylko lepiej utrwalić wiedzę, lecz również podniesie jego pewność siebie.

 

Unikaj atmosfery napięcia, nie okazuj ciągłego niezadowolenia, lecz szukaj mocnych stron swojego dziecka i udzielaj mu wsparcia. Staraj się nie oceniać działań dziecka, gdy coś mu nie wyjdzie. Powiedz, że chciałbyś, by następnym razem bardziej się  postarało i wierzysz w to, że tak się stanie. Staraj się wskazywać dziecku zastosowania zdobywanej przez nie wiedzy. Podsuwaj pomysły, gdzie będzie mogło ją praktycznie wykorzystać.

 

Chwal – za osiągnięcia, a także za włożony wysiłek, nagradzajmy dziecko za dobrze wykonane zadania. Niech kojarzy swój sukces z przyjemnością, docenieniemi nagrodą. Pamiętajmy, by nagradzać dziecko możliwie szybko, po osiągnięciu „sukcesu”. Mówmy również za co konkretnie jest nagradzane. Chodzi o to, by kojarzyło nagrodę z rezultatem swojej konkretnej pracy i widziało, że jego starania zostały docenione.

 

 Nie porównuj dziecka z rówieśnikami, czy starszym rodzeństwem. Każde dziecko jest niepowtarzalne. Każde ma własne talenty, zdolności oraz przedmioty, z którymi miewa problemy. Zamiast wymagać? by było we wszystkim idealne, może warto skupić się właśnie na tych szczególnych uzdolnieniach?

 

  W przypadku zniechęcenia dziecka lub doświadczenia przez nie porażki – nie zaprzeczaj jego uczuciom mówiąc, że nic się nie stało, lecz nazwij jego uczucia: „Widzę, że jest Ci bardzo smutno z tego powodu…, że jesteś rozczarowany…, że zadanie to sprawia Ci trudność”. Zachęć je do wymyślenia, jak można rozwiązać dany problem, zaproponuj własne pomysły i wspólnie zdecydujcie, które pomysły wydają się możliwe do zrealizowania.

 

 Wzbudzajmy w dziecku ciekawość świata, podsuwajmy ciekawe książki, czy filmy. Niech jego wiedza nie pochodzi wyłącznie z podręczników i niech nie będzie jedynie zbiorem. Zainstalujmy dziecku programy multimedialne, utrwalające np. tabliczkę mnożenia, ortografię.

 

 Jeśli dziecko uczy się samo, odpytujmy je. Niech to nie będzie jednak stresujący test,a raczej wyraz naszej ciekawości. Zapytajmy, z troską  „czego ciekawego się dzisiaj nauczyłeś?”, a gdy dziecko zacznie coś opowiadać, zaangażuj się i zadawaj pytania. Pokażmy mu, że jesteśmy tym zainteresowani!

6 sposobów dla rodziców jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa

      Epidemia koronawirusa wywołuje w nas uczucia takie jak lęk, stres i niepewność. Zwłaszcza dzieci silnie je odczuwają. Chociaż każde dziecko inaczej radzi sobie z takimi emocjami, to w obliczu zamkniętej szkoły, odwołanych wydarzeń i izolacji od przyjaciół, będą musiały czuć wsparcie i miłość najbliższych. Teraz bardziej niż kiedykolwiek. Oto 6 wskazówek, jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie.

1. Bądź spokojny

Rodzice powinni spokojnie rozmawiać ze swoimi dziećmi o koronawirusie. Ważne, aby powiedzieć dzieciom, o istniejącej możliwości, że ktoś z Was w pewnym momencie będzie mieć objawy, które często są bardzo podobne do przeziębienia lub grypy. Rodzice powinni zachęcać dzieci, aby informowały ich, jeśli nie czują się dobrze lub gdy boją się wirusa. Tylko dzięki temu rodzice będą mogli jak najszybciej im pomóc. Zapewnij swoje dziecko, że choroba wywołana koronawirusem przebiega na ogół łagodnie, szczególnie u dzieci i młodzieży. Należy również pamiętać, że wiele objawów COVID-19 można leczyć. Warto przypomnieć dzieciom, że są rzeczy, które możemy zrobić, aby zapewnić bezpieczeństwo sobie i swoim najbliższym: często myć ręce, nie dotykać twarzy i zostać w domu.

2. Trzymaj się rutyny

Dzieci potrzebują rutyny. Kropka. My, dorośli, musimy bardzo szybko opracować zupełnie nowy plan dnia, aby przetrwać w tych trudnych czasach, 6 Zdecydowanie polecam stworzenie harmonogramu, który obejmuje zarówno czas na zabawę, możliwość kontaktu telefonicznego z przyjaciółmi, a także czas „wolny od technologii” i czas na prace domowe. Musimy zastanowić się, co dla nas jest ważne i zbudować strukturę, która to odzwierciedla. Dużym wsparciem dla naszych dzieci będzie zapewnienie przewidywalnego dnia i świadomości, kiedy powinny się uczyć lub pracować w domu, a kiedy mogą się bawić. Dzieci w wieku 10-11 lat lub starsze zaangażować w przygotowanie planu dnia. Wtedy dajemy im możliwość zastanowienia się nad czynnościami, które chciałyby wykonywać, a następnie pracujemy wspólnie nad ostatecznym kształtem harmonogramu. Jeśli chodzi o młodsze dzieci, to najlepiej zaplanować ich dzień tak, aby najpierw zacząć od obowiązków (szkolnych i domowych), a następnie przeznaczyć czas na zabawę. W przypadku niektórych rodzin robienie planu na początku każdego dnia będzie najlepsze dla dzieci. Inne rodziny mogą uznać, że dobrze będzie zacząć dzień nieco później po spaniu i wspólnym śniadaniu. W przypadku rodziców, którzy nie są w stanie nadzorować swoich pociech w ciągu dnia, najlepiej porozmawiać o harmonogramie z osobą, która opiekuje się nimi i wypracować wspólny plan.3

3. Pozwól dziecku odczuwać emocje

Wraz z zamkniętymi placówkami edukacyjnymi, odwołano szkolne przedstawienia, koncerty, mecze i zajęcia, w których dzieci uczestniczyły na co dzień. Po prostu pozwólmy dzieciom na smutek: my, dorośli, patrzymy na tę sytuację z perspektywy naszego życia i doświadczeń, a dla nastolatka to poważne problemy. Wspieraj i okaż zrozumienie dla ich smutku i złości z powodu strat, które opłakują. Jeśli masz wątpliwości jak się zachować, to empatia i wsparcie są najlepszym rozwiązaniem.

4. Sprawdź, jakie informacje o koronawirusie docierają do Twoich dzieci

W mediach krąży wiele nieprawdziwych informacji na temat koronawirusa. Sprawdź, co usłyszało Twoje dziecko lub co uważa, za prawdę. Nie wystarczy podać dziecku faktów, ponieważ - jeśli uznało za prawdę coś co usłyszało wcześniej i połączy to z nowymi informacjami od Ciebie - może dojść do nieporozumienia. Dowiedz się, co Twoje dziecko już wie i wspólnie rozprawcie się z mitami, Jeśli dzieci mają pytania, na które nie znasz odpowiedzi, możecie wspólnie odwiedzić strony internetowe wiarygodnych instytucji państwowych lub organizacji takich jak UNICEF czy Światowa Organizacja Zdrowia.

5. Stwórz okazje do wspólnego spędzania czasu

W przeżywaniu trudnych emocji bardzo ważna jest równowaga między rozmową o naszych odczuciach, a znajdywaniem rozrywki, która pozwoli rozproszyć myśli. Co kilka dni możecie spędzać wieczór na wspólnej zabawie lub gotować razem posiłki. Nastoletniemu dziecku daj trochę swobody, jeśli chodzi o czas spędzony w telefonie i na mediach społecznościowych. Dostęp ten jednak nie powinien być nieograniczony. Zapytaj swojego nastolatka, jak możecie sobie z tym poradzić? Niech zaproponuje harmonogram korzystania z telefonu i wspólnie zastanówcie się nad planem dnia,

6. Kontroluj swoje zachowanie

To oczywiste, że dorośli są także zaniepokojeni sytuacją związaną z koronawirusem. Jednak ważne, żebyśmy zrobili wszystko, co w naszej mocy, aby nie dzielić się z dziećmi swoimi lękami i nie okazywać obawy. Może to oznaczać powstrzymywanie emocji, co dla wielu okaże się bardzo trudne. Pamiętajmy, że to rodzice zapewniają swoim dzieciom poczucie bezpieczeństwa. Tę sytuację możemy porównać do jazdy samochodem, gdzie dzieci to pasażerowie, a my prowadzimy auto. Nawet, jeśli odczuwamy niepokój, nie możemy pozwolić, aby udzielił się on najmłodszym,

 

Rekomendacje dla rodziców od pedagoga szkolnego

    Nietypowa sytuacja, w której znaleźliśmy się w ostatnich dniach, dotyka nas wszystkich: uczniów, nauczycieli i rodziców. Od kilku dni w naszym kraju funkcjonuje zdalne nauczanie, które stanowi dla nas wszystkich nie lada wyzwanie.

Oto podpowiedź dla naszych rodziców jak zorganizować dziecku pracę w domu oraz jak stworzyć dziecku idealne warunki do nauki.

Dobrze jest nauczyć dziecko pracy w odpowiednim rytmie. Dziecko musi uczyć się systematycznie, dlatego przyzwyczaj je, że lekcje należy odrabiać regularnie, codziennie. Naszym zadaniem, rodziców jest sprawdzanie co dziecko ma zadane każdego dnia.

Każde dziecko powinno mieć wyznaczone stałe godziny nauki. Najlepiej godziny poranne, kiedy umysł jest wypoczęty.

Zadbaj by dziecko miało swój kącik do nauki, najlepiej z własnym biurkiem, na którym będzie mogło rozłożyć książki, zeszyty lub skorzystać z komputera. Na biurku powinien panować porządek.

Należy wyeliminować bodźce rozpraszające – włączony telewizor, sygnały telefonu, głośne rozmowy.

Uczeń powinien sam sprawdzać, jakie zadania ma do wykonania. W przypadku problemów zawsze może prosić o pomoc nauczyciela danego przedmiotu. Uczniowie zostali poinformowani w jaki sposób kontaktować się z nauczycielami.

Gdy dziecko odrabia lekcje, dyskretnie sprawdzaj, czy rzeczywiście się uczy.

W klasach młodszych sprawdzaj, czy dziecko odrobiło wszystko co było zadane, sprawdź też czy zadania są wykonane prawidłowo. Lecz pamiętaj, aby nie wyręczać swojej pociechy.

Uczniowie powinni wykonywać zadania samodzielnie. Kopiowanie czy przepisywanie z Internetu nie przyczyni się do zrozumienia i utrwalenia materiału. Ważne, by dziecko miało poczucie, że są przy nim wspierające go osoby i w razie potrzeby poświęcą mu swoją uwagę.

 

Nigdy nie zapominajmy o jeszcze jednym bardzo ważnym narzędziu. Pochwała za odrobione lekcje skutecznie dodają twojemu dziecku skrzydeł.

Pamiętajmy, nawet najlepsze metody i najbardziej usilne próby mogą zawieść, jeśli sami nie będziemy dawali dziecku przykładu własnym postępowaniem. To od nas dorosłych zależy, czy nauczy się ono systematycznej pracy i odpowiedzialności. Wiele dzieci ma trudności z motywacją do nauki, bo jest wiele rzeczy, które są ciekawsze, nie wymagają skupienia uwagi. Rodzice powinni dostarczyć motywacji i stworzyć odpowiednie warunki do nauki.

 

Zacząć należy od uświadomienia dzieciom, że zdaniem rodziców, szkoła i postępy w nauce są czymś bardzo ważnym. Choć wiele dzieci przyjmuje buntowniczą postawę, tak naprawdę liczą się z opinią rodziców i chcą ich zadowolić. Jeśli rodzice mówią, że nauka jest ważna, to dzieci również tak uważają. Jeżeli natomiast wyrażają się lekceważąco na temat szkoły i nauczycieli, to nie powinno ich zaskoczyć, że dzieci będą powtarzać to samo.

 

Podsumowując, jeśli chcesz pomóc dziecku zwiększyć motywację do nauki:

podkreślaj znaczenie nauki w życiu człowieka, powtarzaj myśl, nie przypisuj zbyt dużej wagi ocenom, doceniaj pracę i samodzielność dziecka, nie krytykuj, nie oceniaj, pomagaj, nie wyręczaj, nie wyśmiewaj niepowodzeń, wskaż jak można uczyć się na błędach, nie stawiaj wymagań wobec dziecka ponad jego możliwości, nie wyprzedzaj materiału szkolnego, wzbudzaj w dziecku zainteresowania wieloma dziedzinami życia, pomagaj w rozwinięciu umiejętności potrzebnych w nauce (czytanie, zapamiętywanie, koncentracja uwagi), wspieraj!

 

 

W związku z tym, że obecnie nasze dzieci i młodzież są zobowiązani do wzmożonej pracy z wykorzystaniem technologii informacyjnej, przypominamy podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z komputera.

 

-Pamiętaj, aby korzystać z aktualnego programu antywirusowego. Warto regularnie skanować komputer pod kątem wirusów i złośliwego oprogramowania. - Nie podawaj w Internecie żadnych prywatnych danych (nr PESEL, adresu, nazwiska czy nr telefonu).

 

-Nie otwieraj podejrzanych wiadomości e-mail, nie pobieraj załączonych w nim plików oraz nie wchodź na strony linków w takich wiadomościach – mogą one zawierać złośliwe oprogramowanie.

 

-Unikaj nawiązywania relacji z osobami, których nie znasz – jeśli ktoś obcy zaprasza Cię do znajomych na portalu społecznościowym, bezpieczniej będzie odrzucić takie zaproszenie.

 

- Unikaj pobierania plików z niepewnych źródeł. - Uważaj na skrócone adresy URL – często mogą stanowić niebezpieczną pułapkę. Jeśli chcesz skorzystać ze skróconego linku, upewnij się, że został udostępniony przez osobę, którą znasz lub pochodzi z bezpiecznego źródła.

 

- Dwukrotnie przemyśl, zanim pozwolisz aplikacji na uzyskanie dostępu do Twojej lokalizacji czy treści telefonu.

 

Ta sama zasada dotyczy korzystania ze stron internetowych nie klikaj „AKCEPTUJĘ” czy „POTWIERDZAM” za każdym razem, kiedy chcesz jak najszybciej dostać się na witrynę internetową. W ten sposób udzielasz zezwoleń na dostęp do wielu informacji.

 

RODZICU Nasze dzieci są szczególnie narażone na zagrożenia ze strony Internetu. Bardzo ważne jest pilnowanie aktywności dziecka w sieci oraz reagowanie, kiedy zdarzy się coś niepokojącego. Wyjaśnij dziecku, co jest akceptowalne, a czego nie można tolerować. Warto wykorzystać możliwości, jakie dają wszelkiego typu blokady rodzicielskie.

 

 
 

INFORMACJA

 

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna jest zamknięta

 

 

WSPARCIE DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW

Drodzy Uczniowie, Rodzice i Wychowawcy, za nami pierwszy tydzień funkcjonowania w nowej, niespodziewanej i nieznanej dla nas wszystkich rzeczywistości. Uczniowie zostali pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, wyrwani z rutyny szkolnej, która była elementem porządkującym codzienność. Samodzielna nauka jest wyzwaniem wymagającym odpowiedzialności i samodyscypliny. W chwili obecnej dzieci bez wsparcia rodziców mogą mieć trudności z realizacją zadań zlecanych przez nauczycieli. Niepokój o nasze zdrowie i naszych bliskich jest w chwili obecnej na pierwszym miejscu. W tej nowej, trudnej sytuacji możecie Państwo potrzebować wsparcia, porady lub rozmowy. Specjaliści świadczą pomoc w formie konsultacji i porad udzielanych on-line oraz telefonicznie. * poniedziałek – niedziela w godz. 8:00-20:00.

 

 

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Janowie Lubelskim

wprowadziła dyżury w ciągu tygodnia (7 dni w tygodniu), świadcząc

pomoc potrzebującym w obecnej sytuacji epidemiologicznej przez

 

Telefon: 782498473

 

Skype: live:.cid.eb2eea4269997292 lub wpisując w wyszukiwarkę

 

 

Poradnię w Janowie Lubelskim

 

oraz e mail:pppkryzys@wp.pl 

 

gdzie można zadawać pytania i zostawić

nr tel. w celu umówienia konsultacji telefonicznej przez pracownika

poradni w Janowie Lubelskim.

  

Harmonogram dyżurów:

  

Poniedziałek – Niedziela

 

8.00 – 10.00 psycholog

 

10.00 -12.00 – psycholog

 

12-13 – pedagog, logopeda

 

13-15- psycholog

 

15-16 – pedagog, logpeda

 

16-18 – psycholog

 

18-20 – psycholog

GALERIA